Praktijk Frederiks 023 - 55 30 444 Patiëntenportaal
Praktijk van der Stap / Maat 023 - 55 30 442 Patiëntenportaal

Een klacht

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. In eerste instantie kunt u bij een van de assistentes aangeven dat u een klacht heeft. U hoort dan van haar wat de verdere procedure is. In ieder geval zal een van de huisartsen zo snel mogelijk contact met u opnemen, om de klacht te bespreken.

Ook is het mogelijk uw klacht schriftelijk te melden via: klachten@hawg.nl. Deze mail wordt gelezen door onze praktijkmanager.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Beide praktijken zijn aangesloten bij de organisatie DokH.
Via deze link lees u hier meer over.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Via deze link leest u hier meer over.